نرم افزار حسابداری شرکت حمل و نقل

| نرم افزار حسابداری شرکت حمل و نقل | نرم افزار حسابداری | حسابداری | حمل و نقل | اتوبار | باربری |

نرم افزار حسابداری شرکت حمل و نقل

| نرم افزار حسابداری شرکت حمل و نقل | نرم افزار حسابداری | حسابداری | حمل و نقل | اتوبار | باربری |

حسابداری مدیریت


حسابداری مدیریت

سرفصل های اصلی مقاله:

 

 

حسابداری مدیریت و مزایای آن:

امروزه یکی از ابزارهای مهم در تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار و فعالیت‌های آن حسابداری است که مورداستفاده اکثر مخاطبان قرار می‌گیرد. به روش‌های مختلفی اطلاعات حسابداری ارائه می‌گردد تا به کاربران مختلف در تجزیه‌وتحلیل اطلاعات کمک نماید.

انواع حسابداری:

حسابداری مالی: حسابداری مالی جزء آن دسته از حسابداری است که به‌طور گسترده استفاده می‌شود. در این نوع حسابداری، ارائه اطلاعات حسابداری برای تنظیم‌کننده‌ها و ذینفعان می‌باشد.

حسابداری مدیریت: این حسابداری نیز همانند حسابداری مالی به‌طور گسترده استفاده می‌شود با این تفاوت که این حسابداری تجزیه‌وتحلیل فعالیت‌های تجاری به مدیریت داخلی برای تسهیل در تصمیم‌گیری را ارائه می‌کند. همان طور که گفته شد این حسابداری می‌تواند فرایند تهیه گزارش‌های مدیریتی و حساب‌هایی که اطلاعات مالی و آماری دقیق و به‌موقع را که مدیران برای تصمیم‌گیری‌های روزمره و کوتاه‌مدت درخواست می‌کنند، ارائه دهد و حسابداری می‌تواند شرکت را به اهداف بلندمدت نزدیک نماید.
این حسابداری برخلاف حسابداری مالی که گزارش‌ها را به‌صورت سالانه تهیه می‌کند، گزارش‌ها را به‌صورت هفتگی و یا ماهیانه برای مدیران گروه و مدیر اجرایی تهیه می‌کند.

حسابداری مدیریت

گزارش حسابداری مدیریت:

  • مقدار پول نقد موجود در شرکت
  • درآمد حاصل از فروش
  • میزان سفارشات در دست
  • وضعیت حساب‌های قابل پرداخت
  • حساب‌های دریافتی
  • بدهی‌های برجسته
  • مواد اولیه و موجودی
  • و یا حتی می‌تواند شامل نمودارهای روند، تجزیه واریانس و… باشد. 

مزایای حسابداری مدیریت:

امروزه حسابداری مدیریت به‌طور گسترده‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد ازجمله مزایای این نوع حسابداری می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱-برنامه‌ریزی 

تهیه‌ی گزارش مالی و غیرمالی در فصل‌های مختلف سال و ارائه آن به مدیریت به‌صورت هفته‌ای و یا ماهیانه. این نوع گزارش شامل تجزیه‌وتحلیل مالی، بودجه‌های مالی و پیش‌بینی‌ها است.

۲-تصمیم‌گیری هوشمندانه

این حسابداری شامل پیش‌بینی‌ها، تجزیه‌وتحلیل مالی و نمودارهای مختلف است که آن را ارائه می‌کند بنابراین مدیریت از گزارش‌های تهیه‌شده برای تصمیم‌گیری هوشمندانه استفاده می‌نماید.

۳-شناسایی نشانه‌های اولیه مشکلات در حسابداری

این کار از زیان‌های آینده و غلبه بر محدودیت‌ها جلوگیری خواهد کرد.

۴-استراتژیک 

طبق اطلاعات ارائه‌شده ، مدیریت می‌تواند در مورد استراتژی فروش تصمیم‌گیری نماید. این حسابداری توسط هیچ قانونی تنظیم نمی‌گردد بنابراین مدیریت می‌تواند زمینه‌هایی را که در آن نیاز به تحقیق، تجزیه‌وتحلیل بیشتر طراحی استراتژی دارند را انتخاب کند.

انواع توابع حسابداری مدیریت:

  • سودآوری
  • پیش‌بینی
  • تجزیه‌وتحلیل محصول جدید
  • تحلیل واریانس
  • ارزیابی سهام
  • تجزیه‌وتحلیل بودجه‌بندی سرمایه
  • سودآوری

سودآوری در حسابداری مدیریت به این صورت است که سود حاصل از تولید یک محصول خاص و پروژه را تعیین می‌کند.

  • پیش‌بینی

در مرحله‌ی پیش‌بینی، تنگناها در سازمان و تأثیر آن بر سازمان تعیین می‌گردد.

  • تجزیه‌وتحلیل محصول جدید

در این مرحله گزارشی را ازنظر هزینه‌های استاندارد، دلایل انحراف و هزینه واقعی آماده می‌کند.

  • تحلیل واریانس

در مرحله‌ی تجزیه‌وتحلیل روند برای هزینه‌های مختلف متحمل شده و درک علل واریانس است.

  • ارزیابی سهام

در ارزیابی سهام، هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم سهام تعیین می‌شود و آن به مدیریت ارائه می‌شود.

  • تجزیه‌وتحلیل بودجه‌بندی سرمایه

درک نیاز به کسب دارایی‌های ثابت، هزینه‌های دیگر و تخصیص منابع به بهترین گزینه در دسترس است.

مزیت استفاده از حسابداری مدیریت در مالی:

حسابداری مدیریت می‌تواند اطلاعات مالی را در فصل‌های مختلف سال ارائه دهد و از این طریق می‌تواند به تهیه صورت‌های مالی در پایان سال کمک کند.

و در آخر می‌توان گفت که این حسابداری شامل تمام زمینه‌های حسابداری باهدف اطلاع‌رسانی به معیارهای مدیریت کسب‌وکار است. حسابداران مدیریتی از اطلاعات مربوط به هزینه‌های محصولات یا خدمات خریداری‌شده توسط شرکت استفاده می‌کنند. حسابداری مدیریتی، همچنین به‌عنوان حسابداری هزینه شناخته می‌شود .


حسابداری فروشگاهی


حسابداری فروشگاهی

سرفصل‌های اصلی مقاله :

• حسابداری فروشگاهی چیست؟
• برخی امکانات نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی
• ثبت فاکتور های مالی
• انبارداری حرفه‌ای
• ثبت و نگهداری چک‌های دریافتی و چک‌های پرداخت
• ثبت و محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان
• کاربردهای نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی

حسابداری فروشگاهی چیست؟

امروزه بسیاری از کسب‌وکارها و شغل‌های مختلف برای مسائل مالی خود از حسابداری استفاده می‌کنند که استفاده از حسابداری روشی ساده و دقیق برای انجام امور مالی و مدیریت فروش است که در کسب‌وکارها کاربرد بسزایی دارد.برای رسیدن به مدیریت فروش بهتر می‌توانید نسخه‌ی مناسبی از نرم‌افزار حسابداری را که متناسب با کسب‌وکار شما است خریداری نمایید.

درگذشته حسابداری کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک در مقایسه بازمان حال از گستره و تنوع کمتری برخوردار بودند و تمامی ثبت‌های مالی و خریدوفروش خود را به‌صورت کاغذی و دستی نگهداری می‌کردند که این امر باعث می‌شد مشکلات بزرگی در امور مالی به وجود بیاید اما باگذشت زمان و با پیشرفت علم و با به بازار آمدن نرم‌افزارهای حسابداری این مشکل حل‌شده است.

انواع نرم افزار حسابداری:

می‌توان گفت که نرم‌افزارهای حسابداری دارای انواع گوناگونی هستند که برای همه‌ی مشاغل تهیه و عرضه‌شده است که می‌توانند تمامی اطلاعات مالی و حسابداری را ثبت کنند که درصد خطا در نرم‌افزارهای حسابداری خیلی کمتر است.

نرم‌افزارهای پیچیده‌ای در بازار یافت می‌شود که هم برای کسب‌وکارها و تجارت‌های بزرگ کاربرد دارند و هم برای کسب‌وکارهای کوچکی مانند فروشگاه‌ها و سوپر مارکت ها که همه‌ی مشاغل می‌توانند برای کارهای مالی خود از این نرم‌افزار ها استفاده نمایند.

یک سیستم فروشگاهی ترکیبی از نرم‌افزار و سخت‌افزار است که این نرم‌افزار برای پردازش تراکنش‌های مالی استفاده می‌شود که درگذشته این نرم‌افزار ساده بوده و بعضی از کارهای فروشگاهی را انجام می‌داد اما باگذشت زمان قابلیت‌های این نرم‌افزار پیشرفت کرد.

نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی علاوه بر این‌که کارهای گذشته را انجام می‌دهد قابلیت‌های دیگری مانند مدیریت انبارها، گردش‌های مالی و انواع مختلفی از گزارش‌ها را نیز ارائه می دهد.

حسابداری فروشگاهی
انواع حسابداری فروشگاهی

برخی امکانات نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی

• ثبت فاکتور های مالی
• انبارداری حرفه‌ای
• ثبت و نگهداری چک‌های دریافتی و چک‌های پرداخت
• ثبت و محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان

ثبت فاکتور های مالی:

این نرم‌افزار این قابلیت را دارد که نمامی فاکتور تا ی خریدوفروش را ثبت کند و می‌تواند هم‌زمان با پرینت گرفتن از فاکتور تا آن‌ها را در بایگانی ثبت کرد که این کار باعث می‌شود تمامی فاکتور تا را از هم تفکیک کند. در بعضی از نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی می‌توان انواع فاکتور تا را دسته‌بندی کرد و سند کاغذ هم برای آن تهیه نکرد.

انبارداری حرفه‌ای:

در شغل‌های بزرگ و کوچک، انبارداری نقش مهمی دارد. نگهداری و ثبت جنس‌های واردشده و همچنین کنترل و ردیابی جنس‌های خارج‌شده باید به‌درستی انجام شود تا از بروز اشتباهات و یا سو استفاده جلوگیری شود که این کار به حفظ اموال شرکت نیز کمک می‌کند. این نرم‌افزار این امکانات را برای تمامی مشاغل به وجود آورده است تا بتوانند انبارداری خود را در این سیستم تا ردیابی و کنترل کنند.

در انبارداری حرفه‌ای فاکتور های مختلفی کنترل و ردیابی می‌شود که این فاکتور تا شامل ورود و خروج کالا، موجودی کالا و صدور برگ تحویل، بررسی شماره سریال کالا تا گزارش‌گیری از موجودی کالا در انبار و فهرست آن‌ها، مغایریت گیری بین حسابداری و موجودی انبار و… است.

می‌توان گفت که بسته به نوع فعالیت و یا وسعت فروشگاه این نوع فاکتور های متفاوت است که یک نرم‌افزار خوب باید بتواند تمامی فاکتور تا را پیاده‌سازی نماید.

ثبت و نگهداری چک‌های دریافتی و چک‌های پرداخت:

ثبت و نگهداری چک‌های دریافتی و چک‌های پرداخت به این معنی است که در نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی بخشی هست که تمامی چک‌های صادرشده و چک‌های دریافت شده با موضوع و تاریخ می‌تواند ثبت و نگهداری شوند و همچنین قابل گزارش‌گیری نیز می‌باشند یعنی می‌توانند از چک‌های دریافتی و صادرشده گزارش تهیه کنند.

ثبت و محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان:

کاربرد این نرم‌افزار در این است که می‌تواند حقوق و دستمزد کارکنان را از یک نفر تا ۱۰۰۰ نفر و یا حتی بیشتر را محاسبه کند. با این نرم‌افزار می‌توان حقوق و دستمزد کارکنان را محاسبه کرد و همچنین می‌توان با ثبت اولیه کسری‌های قانونی تمامی عملیات‌ مربوط به بیمه و مالیات را محاسبه نمود که با این کار می‌توان سند و فیش صادر کرد و در پایان سال محاسبه‌ی عیدی و سنوات برای کارکنان در این نرم‌افزار وجود دارد.

از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان اتصال به ابزارهای بارکد خوان، صفحات لمسی، کارت‌خوان، ترازوی وزنی، پوز فروشگاهی و همچنین کارهای قانونی مثل ارتباط با اصناف و تهیه گزارش‌ها خریدوفروش فصلی و سایر گزارش‌ها قانونی اشاره کرد.

گسترش حسابداری فروشگاهی به حدی رسیده است که می‌توان از این نرم‌افزار کارهایی مانند سقف اعتبار برای مشتریان، کنترل موجودی کالا، کنترل چک، بانک و وجوه نقد، هشدار سررسید چک‌ها را انتظار داشت.

این نرم افزا رها بسته به نوع کارکردشان و همچنین استفاده از آن تا قیمت‌های مختلفی دارد و همچنین برای نصب آن بر روی سیستم فروشگاهی ممکن است هزینه‌ای تقبل شود.
باید نرم‌افزارهای فروشگاهی را بر روی سخت‌افزار نصب کنید و شما باید از آن مانند اموالتان از آن محافظت نمایید چراکه شما برای خرید این سخت‌افزار تنها یک‌بار هزینه می‌کنید.

کاربردهای نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی:

•اطلاعات فاکتور را می‌توان هم‌زمان با چاپ آن بر روی کاغذ وارد کرد.
• می‌توان حساب مشتریان را در دفاتر حسابداری را به‌صورت خودکار به‌روزرسانی کرد.
• چک‌های پرداختی و دریافتی بانک و مشتریان را می‌توان مدیریت نمود.
• با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان حساب‌های معین، تفضیلی و کل را به‌صورت خودکار به‌روزرسانی کرد.
• این نرم‌افزار قابلیت گزارش حساب سود و زیان ترازنامه را دارا می‌باشد.
• تجزیه‌وتحلیل میزان فروش در بازه‌های زمانی مختلف را می‌توان گزارش نمود.
• محاسبه ارزش‌افزوده، عوارض و تخفیف برای مشتریان و یا کالاهای خاص
• تهیه گزارش‌ها موردنیاز دارایی و مالیات به‌صورت مکانیزه در نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی
• از دیگر کاربردهای این نرم‌افزار می‌توان به بررسی عملکرد خرید کالاهای خاص اشاره رد.
• گرفتن موجودی از انبار و کالاها و نگهداری و ثبت آن ها در این نرم‌افزار
• انجام عملیات حسابداری و ثبت‌اسناد به‌صورت مکانیزه


نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری


نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری

نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری چیست؟

نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری در واقع یک سیستم پیشرفته و درعین‌حال ساده است که در قالب یک وب‌سایت و به‌صورت تحت وب به کاربران ارائه می‌شود.

در حسابداری آنلاین با استفاده از ابزار و امکانات کارفرما (نرم افزارهای حسابداری آنلاین) یک حسابدار یا مجموعه ای از حسابداران می توانند امور مالی آن واحد اقتصادی را از راه دور مدیریت کنند.

نرم افزارهای حسابداری از گذشته نه‌چندان دور تا همین امروز، بسیار مورد استقبال شرکت‌ها و حسابداران قرار گرفته است.

چرا که با کمک این نرم افزارها، ارتباطات بین واحدها منسجم‌تر شده، حساب‌ها منظم‌تر و در مجموع امور مالی یک شرکت یکپارچه و سیستماتیک می‌گردد.

در ادامه به معرفی و بررسی نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری خواهیم پرداخت در نتیجه با ما همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب نرم افزار حسابداری خوب و مناسب

رابط کاربری نرم افزار 

نرم افزار مالی حسابداری ساده و روان را انتخاب کنید. مهم‌ترین نکته‌ای که در خرید یک نرم افزار مالی حسابداری باید به آن توجه کنید سادگی و راحتی کار با آن نرم افزار است.

رابط کاربری اولین چیزی است که مخاطب با آن روبه‌رو می‌شود و همیشه با آن در ارتباط است به همین دلیل اگر با آن راحت نباشید و نتوانید ارتباط برقرار کنید، خیلی زود دچار مشکل خواهید شد. رابط کاربری یک برنامه حسابداری باید به‌قدری برای استفاده آسان باشد که هر شخصی بدون هیچ‌گونه دانش تخصصی قادر به استفاده از آن باشد.

نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری دارای این ویژگی می باشد.

نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری
نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری

مقیاس پذیری و قابلیت توسعه نرم افزار

ممکن است در ابتدای راه‌اندازی کسب‌وکار و استفاده از نرم افزار به امکانات زیادی در نرم افزار حسابداری نیاز نداشته باشید اما به‌مرورزمان و با گسترش کسب و کار، احتمالا به امکانات بیشتری در یک نرم افزار مالی حسابداری احتیاج پیدا می کنید.

و دوباره نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری دارای این ویژگی می باشد.

پشتیبانی واقعی و خدمات پس از فروش

تجربه استفاده از پشتیبانی ضعیف می‌تواند شما را نسبت به همه نرم افزارهای حسابداری دلزده کند. 

تیم دیجی باربری در راستای تحقق امر پشتیبانی، افرادی متخصص در این زمینه را دورهم جمع کرده تا بتواند پاسخگوی سوالات مخاطبان خود باشد. همچنین ویدئوهایی آموزشی را تولید کرده و در سایت قرار داده که با مشاهده آن‌ها بسیاری از ابهامات برطرف خواهند شد.

و باز هم نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری دارای این ویژگی می باشد.

تناسب نرم افزار با نوع و نیاز کسب‌وکار

توجه به همخوانی بین کسب‌وکار و نرم افزار موضوعی بدیهی است که نیاز به توضیح ندارد.

عدم نیاز به پرداخت هزینه‌های اضافی

یکی از مشکلاتی که برای بسیاری از کاربران نرم افزارهای حسابداری به وجود می‌آید نیاز به هزینه های جانبی فراوان بعد از خرید نرم افزار است. بعضی از شرکت‌های تولیدکننده نرم افزار در ابتدای کار، محصول خود را با قیمتی بسیار کمتر از سایر شرکت‌ها ارائه می‌کنند اما پس‌ازآن به ازای هر خدمتی که به مشتری ارائه می‌دهند و برای نصب و راه‌اندازی، افزونه‌های ضروری نرم افزار، درخواست وجه می‌کنند.

بهتر است قبل از خرید نهایت دقت را داشته باشید و این موارد را با پشتیبانی فروش هماهنگ کنید و سپس نسبت به انتخاب نرم افزار مورد نظر خود اقدام کنید.

نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری با داشتن تمام این موارد می تواند بهترین گزینه شما باشد.

چرا نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری؟

  • در دیجی باربری با برقراری ارتباط بین سرور دیجی باربری و صدور بارنامه، بارنامه‌ها پس از صدور به‌صورت خودکار در دیجی باربری نیز ثبت می‌گردند.
  • به دلیل آنلاین و بروز بودن دیجی باربری، این پلتفرم قادر است هر لحظه وضعیت متصدی و شرکت حمل‌ونقل را نسبت به هم به‌صورت گزارش یا فیش حقوقی اعلام نماید.
  • این نرم‌افزار قادر است سهم هر سهامدار را با توجه به هزینه‌ها ثبت‌شده و درآمد حاصل از صدور بارنامه و … محاسبه و در قالب. یک گزارش ارائه نماید.
  • به دلیل اینکه این نرم‌افزار نیاز به نصب ندارد و کاملاً آنلاین است شما می‌توانید با هر پلت فرمی و هر مرورگری با نرم‌افزار کارکنید.
  • هزینه دریافتی از هر متصدی، پس از ثبت او در قسمت الگو متصدی برای هر متصدی با روش‌های مختلفی مثل هر بارنامه، کرایه بار جاری، کل کرایه بارنامه‌ها و … الگو ثبت کنید و هزینه بارنامه‌های آن متصدی به شیوه تعیین‌شده محاسبه می‌گردد.
  • یکی از سرورهای دیجی باربری بر روی شبکه ملی ایران می‌باشد و با توجه به این موضوع حتی با محدود شدن اینترنت بین‌الملل، اطلاعات نرم‌افزار برای تمامی کاربران در ایران و در سراسر جهان قابل‌دسترس می‌باشد.
  • در دیجی باربری حتی امکان ایجاد چند شعبه و شرکت به‌صورت هم‌زمان هم وجود دارد.
  • توسعه دیجی باربری به نحوی بوده است که می‌تواند با توجه به نیازهای متفاوت و روندهای داخلی شرکت شما سفارشی‌سازی شود.
  • دیجی باربری به‌روزرسانی‌ها را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
  • دیجی باربری دارای بک آپ گیری‌های منظم و روزانه است.
  • امنیت بالا و استفاده از متدها و فناوری‌های جدید امنیت اطلاعات مانند AES های رمزگذاری شده و SSL سرور و دامین از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد سایت ماست.
نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری
نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری

دسترسی به اطلاعات مالی کسب‌وکار، هر زمان، هر مکان

ممکن است شما به‌عنوان مدیر یک مجموعه‌ی بزرگ اغلب اوقات در سفرهای کاری باشید یا در صورتی‌که اخیراً کسب‌وکار شخصی خود را راه‌اندازی کرده‌اید؛ برای رونق بخشیدن به مهم‌ترین بخش آن‌که بازاریابی و فروش است اوقات کمی را در دفتر کار یا جای ثابتی حضور داشته باشید.

به‌ هرحال این مزیت مهمی است که به کمک نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری می‌توانید در هر زمان از روز و هر مکانی که مجهز به اینترنت است به اطلاعات مالی و حسابداری خود دسترسی داشته باشید.

برقراری رابطه‌ی بهتر و مفیدتر با حسابدار مجموعه

شما به‌ عنوان مدیر یا صاحب یک کسب‌ و کار همواره باید با حسابدار خود در ارتباط بوده و به رد و بدل کردن اطلاعات مالی بپردازید. این موضوع برای رسیدن به اطمینانی است که به شما می‌گوید امور مالی شرکت به‌طور منظم انجام می‌شود و آمارها به‌ روز است. به‌ ویژه در زمان محاسبات مالیات سالانه تعامل با حسابدار مجموعه، امر بسیار مهمی است و بی‌دقتی در آن می‌تواند ضررهای مالی فراوانی را بر شرکت تحمیل کند.

اما استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری یعنی شما و حسابدارتان همیشه به یک لیست در حال بروزرسانی دسترسی دارید و گاهی بدون توضیحات او می‌توانید از زیر و بم امور مالی خود آگاه شوید.

حذف کاغذ بازی و رفع مشکل کمبود فضا

بایگانی کردن پرونده‌های مالی به دلیل آن‌که همواره باید ریز جزئیات اطلاعات در آنها ثبت شود یکی از مشکلات همیشگی شرکت‌ها بوده است. مشکل بزرگ‌تر بعدی زمانی پدید می‌آید که لازم باشد اطلاعاتی از این پرونده‌ها استخراج شود.

حجم زیاد داده‌های کاغذی فرآیند جستجو و بازیابی اطلاعات را به‌ شدت کند می‌کند. با استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری می‌توانید هر پرونده را با جزئی‌ترین اطلاعات آن به ابر اطلاعات منتقل و برای همیشه در آنجا نگه‌داری کنید. هم‌چنین در زمان نیاز به هر بخش از اطلاعات موجود در آنها با یک نگاه یا جستجوی ساده به آن دست‌ یابید.

نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری
نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری

ایجاد یک اکوسیستم برای کسب‌‌وکار

استفاده از نرم افزارهای حسابداری به شما به‌ عنوان مدیر یا صاحب مجموعه این امکان را می‌دهد که برای کسب‌‌وکار خود یک اکوسیستم بسازید. ساخت اکوسیستم به معنی یکپارچه‌سازی سیستم مدیریت مجموعه است.

در واقع بسیاری از نرم افزارهای حسابداری چه آنلاین باشند یا نه به سیستم‌های دیگری چون نرم افزارهای مدیریت پروژه، نرم افزار حضور و غیاب، حقوق و دستمزد، مدیریت منابع انسانی و غیره متصل و با آنها به رد و بدل کردن اطلاعات می‌پردازند؛ بنابراین استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری یعنی وارد شدن به سیستم مدیریت متمرکز همه‌ی اجزای یک مجموعه.

رفع مشکلات نرم‌ افزار بدون نیاز به نصب مجدد

یکی از دلایل ارائه‌ی نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری، دوری از هزینه‌های متفاوت استقرار و نصب پروژه است. در گذشته بابت بروز رسانی و هر گونه خطا و موضوعی در سیستم، شرکت‌ها مجبور به نصب مجدد نرم افزار داشتند که هزینه‌های زیادی را به آنها تحمیل می‌کرد.

در ادامه لازم به ذکر است حسابداری آنلاین برای تولیدکنندگان نرم‌ افزار امنیت شغلی به همراه می‌آورد. علاوه بر آن هزینه‌های اضافه‌ی پشتیبانی ناشی از خرابی و کانفیگ سرور را از تولیدکننده کسر می‌کند.

همین‌طور با ارائه‌ی قیمت‌های مناسب‌تر و بسته‌های رایگان، مشتریان بیشتری را در بازار خود نگه می‌دارد. شما می‌توانید از فروشندگان نرم‌افزار حسابداری آنلاین، نسخه‌ی دائمی بر روی سرور خود درخواست کنید؛ که در این صورت ممکن است قیمت کمی متفاوت شود.

 


نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری


نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری

نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری چیست؟

نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری در واقع یک سیستم پیشرفته و درعین‌حال ساده است که در قالب یک وب‌سایت و به‌صورت تحت وب به کاربران ارائه می‌شود.

در حسابداری آنلاین با استفاده از ابزار و امکانات کارفرما (نرم افزارهای حسابداری آنلاین) یک حسابدار یا مجموعه ای از حسابداران می توانند امور مالی آن واحد اقتصادی را از راه دور مدیریت کنند.

نرم افزارهای حسابداری از گذشته نه‌چندان دور تا همین امروز، بسیار مورد استقبال شرکت‌ها و حسابداران قرار گرفته است.

چرا که با کمک این نرم افزارها، ارتباطات بین واحدها منسجم‌تر شده، حساب‌ها منظم‌تر و در مجموع امور مالی یک شرکت یکپارچه و سیستماتیک می‌گردد.

در ادامه به معرفی و بررسی نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری خواهیم پرداخت در نتیجه با ما همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب نرم افزار حسابداری خوب و مناسب

رابط کاربری نرم افزار 

نرم افزار مالی حسابداری ساده و روان را انتخاب کنید. مهم‌ترین نکته‌ای که در خرید یک نرم افزار مالی حسابداری باید به آن توجه کنید سادگی و راحتی کار با آن نرم افزار است.

رابط کاربری اولین چیزی است که مخاطب با آن روبه‌رو می‌شود و همیشه با آن در ارتباط است به همین دلیل اگر با آن راحت نباشید و نتوانید ارتباط برقرار کنید، خیلی زود دچار مشکل خواهید شد. رابط کاربری یک برنامه حسابداری باید به‌قدری برای استفاده آسان باشد که هر شخصی بدون هیچ‌گونه دانش تخصصی قادر به استفاده از آن باشد.

نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری دارای این ویژگی می باشد.

نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری
نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری

مقیاس پذیری و قابلیت توسعه نرم افزار

ممکن است در ابتدای راه‌اندازی کسب‌وکار و استفاده از نرم افزار به امکانات زیادی در نرم افزار حسابداری نیاز نداشته باشید اما به‌مرورزمان و با گسترش کسب و کار، احتمالا به امکانات بیشتری در یک نرم افزار مالی حسابداری احتیاج پیدا می کنید.

و دوباره نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری دارای این ویژگی می باشد.

پشتیبانی واقعی و خدمات پس از فروش

تجربه استفاده از پشتیبانی ضعیف می‌تواند شما را نسبت به همه نرم افزارهای حسابداری دلزده کند. 

تیم دیجی باربری در راستای تحقق امر پشتیبانی، افرادی متخصص در این زمینه را دورهم جمع کرده تا بتواند پاسخگوی سوالات مخاطبان خود باشد. همچنین ویدئوهایی آموزشی را تولید کرده و در سایت قرار داده که با مشاهده آن‌ها بسیاری از ابهامات برطرف خواهند شد.

و باز هم نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری دارای این ویژگی می باشد.

تناسب نرم افزار با نوع و نیاز کسب‌وکار

توجه به همخوانی بین کسب‌وکار و نرم افزار موضوعی بدیهی است که نیاز به توضیح ندارد.

عدم نیاز به پرداخت هزینه‌های اضافی

یکی از مشکلاتی که برای بسیاری از کاربران نرم افزارهای حسابداری به وجود می‌آید نیاز به هزینه های جانبی فراوان بعد از خرید نرم افزار است. بعضی از شرکت‌های تولیدکننده نرم افزار در ابتدای کار، محصول خود را با قیمتی بسیار کمتر از سایر شرکت‌ها ارائه می‌کنند اما پس‌ازآن به ازای هر خدمتی که به مشتری ارائه می‌دهند و برای نصب و راه‌اندازی، افزونه‌های ضروری نرم افزار، درخواست وجه می‌کنند.

بهتر است قبل از خرید نهایت دقت را داشته باشید و این موارد را با پشتیبانی فروش هماهنگ کنید و سپس نسبت به انتخاب نرم افزار مورد نظر خود اقدام کنید.

نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری با داشتن تمام این موارد می تواند بهترین گزینه شما باشد.

چرا نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری؟

  • در دیجی باربری با برقراری ارتباط بین سرور دیجی باربری و صدور بارنامه، بارنامه‌ها پس از صدور به‌صورت خودکار در دیجی باربری نیز ثبت می‌گردند.
  • به دلیل آنلاین و بروز بودن دیجی باربری، این پلتفرم قادر است هر لحظه وضعیت متصدی و شرکت حمل‌ونقل را نسبت به هم به‌صورت گزارش یا فیش حقوقی اعلام نماید.
  • این نرم‌افزار قادر است سهم هر سهامدار را با توجه به هزینه‌ها ثبت‌شده و درآمد حاصل از صدور بارنامه و … محاسبه و در قالب. یک گزارش ارائه نماید.
  • به دلیل اینکه این نرم‌افزار نیاز به نصب ندارد و کاملاً آنلاین است شما می‌توانید با هر پلت فرمی و هر مرورگری با نرم‌افزار کارکنید.
  • هزینه دریافتی از هر متصدی، پس از ثبت او در قسمت الگو متصدی برای هر متصدی با روش‌های مختلفی مثل هر بارنامه، کرایه بار جاری، کل کرایه بارنامه‌ها و … الگو ثبت کنید و هزینه بارنامه‌های آن متصدی به شیوه تعیین‌شده محاسبه می‌گردد.
  • یکی از سرورهای دیجی باربری بر روی شبکه ملی ایران می‌باشد و با توجه به این موضوع حتی با محدود شدن اینترنت بین‌الملل، اطلاعات نرم‌افزار برای تمامی کاربران در ایران و در سراسر جهان قابل‌دسترس می‌باشد.
  • در دیجی باربری حتی امکان ایجاد چند شعبه و شرکت به‌صورت هم‌زمان هم وجود دارد.
  • توسعه دیجی باربری به نحوی بوده است که می‌تواند با توجه به نیازهای متفاوت و روندهای داخلی شرکت شما سفارشی‌سازی شود.
  • دیجی باربری به‌روزرسانی‌ها را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
  • دیجی باربری دارای بک آپ گیری‌های منظم و روزانه است.
  • امنیت بالا و استفاده از متدها و فناوری‌های جدید امنیت اطلاعات مانند AES های رمزگذاری شده و SSL سرور و دامین از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد سایت ماست.
نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری
نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری

دسترسی به اطلاعات مالی کسب‌وکار، هر زمان، هر مکان

ممکن است شما به‌عنوان مدیر یک مجموعه‌ی بزرگ اغلب اوقات در سفرهای کاری باشید یا در صورتی‌که اخیراً کسب‌وکار شخصی خود را راه‌اندازی کرده‌اید؛ برای رونق بخشیدن به مهم‌ترین بخش آن‌که بازاریابی و فروش است اوقات کمی را در دفتر کار یا جای ثابتی حضور داشته باشید.

به‌ هرحال این مزیت مهمی است که به کمک نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری می‌توانید در هر زمان از روز و هر مکانی که مجهز به اینترنت است به اطلاعات مالی و حسابداری خود دسترسی داشته باشید.

برقراری رابطه‌ی بهتر و مفیدتر با حسابدار مجموعه

شما به‌ عنوان مدیر یا صاحب یک کسب‌ و کار همواره باید با حسابدار خود در ارتباط بوده و به رد و بدل کردن اطلاعات مالی بپردازید. این موضوع برای رسیدن به اطمینانی است که به شما می‌گوید امور مالی شرکت به‌طور منظم انجام می‌شود و آمارها به‌ روز است. به‌ ویژه در زمان محاسبات مالیات سالانه تعامل با حسابدار مجموعه، امر بسیار مهمی است و بی‌دقتی در آن می‌تواند ضررهای مالی فراوانی را بر شرکت تحمیل کند.

اما استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری یعنی شما و حسابدارتان همیشه به یک لیست در حال بروزرسانی دسترسی دارید و گاهی بدون توضیحات او می‌توانید از زیر و بم امور مالی خود آگاه شوید.

حذف کاغذ بازی و رفع مشکل کمبود فضا

بایگانی کردن پرونده‌های مالی به دلیل آن‌که همواره باید ریز جزئیات اطلاعات در آنها ثبت شود یکی از مشکلات همیشگی شرکت‌ها بوده است. مشکل بزرگ‌تر بعدی زمانی پدید می‌آید که لازم باشد اطلاعاتی از این پرونده‌ها استخراج شود.

حجم زیاد داده‌های کاغذی فرآیند جستجو و بازیابی اطلاعات را به‌ شدت کند می‌کند. با استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری می‌توانید هر پرونده را با جزئی‌ترین اطلاعات آن به ابر اطلاعات منتقل و برای همیشه در آنجا نگه‌داری کنید. هم‌چنین در زمان نیاز به هر بخش از اطلاعات موجود در آنها با یک نگاه یا جستجوی ساده به آن دست‌ یابید.

نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری
نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری

ایجاد یک اکوسیستم برای کسب‌‌وکار

استفاده از نرم افزارهای حسابداری به شما به‌ عنوان مدیر یا صاحب مجموعه این امکان را می‌دهد که برای کسب‌‌وکار خود یک اکوسیستم بسازید. ساخت اکوسیستم به معنی یکپارچه‌سازی سیستم مدیریت مجموعه است.

در واقع بسیاری از نرم افزارهای حسابداری چه آنلاین باشند یا نه به سیستم‌های دیگری چون نرم افزارهای مدیریت پروژه، نرم افزار حضور و غیاب، حقوق و دستمزد، مدیریت منابع انسانی و غیره متصل و با آنها به رد و بدل کردن اطلاعات می‌پردازند؛ بنابراین استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری یعنی وارد شدن به سیستم مدیریت متمرکز همه‌ی اجزای یک مجموعه.

رفع مشکلات نرم‌ افزار بدون نیاز به نصب مجدد

یکی از دلایل ارائه‌ی نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری، دوری از هزینه‌های متفاوت استقرار و نصب پروژه است. در گذشته بابت بروز رسانی و هر گونه خطا و موضوعی در سیستم، شرکت‌ها مجبور به نصب مجدد نرم افزار داشتند که هزینه‌های زیادی را به آنها تحمیل می‌کرد.

در ادامه لازم به ذکر است حسابداری آنلاین برای تولیدکنندگان نرم‌ افزار امنیت شغلی به همراه می‌آورد. علاوه بر آن هزینه‌های اضافه‌ی پشتیبانی ناشی از خرابی و کانفیگ سرور را از تولیدکننده کسر می‌کند.

همین‌طور با ارائه‌ی قیمت‌های مناسب‌تر و بسته‌های رایگان، مشتریان بیشتری را در بازار خود نگه می‌دارد. شما می‌توانید از فروشندگان نرم‌افزار حسابداری آنلاین، نسخه‌ی دائمی بر روی سرور خود درخواست کنید؛ که در این صورت ممکن است قیمت کمی متفاوت شود.

 

اصطلاحات رایج در حسابداری حمل و نقل


حسابداری حمل و نقل

حسابداری حمل و نقل

مهم‌ترین نکته در شروع هر کسب‌وکاری اطمینان از انجام صحیح امور حسابداری و مالی است. بخش حسابداری هر شغل حرف اول را در بقای آن حرفه می‌زند. همان‌طور که می‌دانید حرفه‌ی حمل‌ونقل و باربری نیز مانند سایر مشاغل ماهانه دارای حسابداری حمل و نقل از جمله انواع هزینه‌ها، برگ خریدها و  اسناد مالی مربوط به صدور بارنامه‌ها هست.

در این مقاله قصد داریم به معرفی اصطلاحات رایج در حسابداری حمل و نقل بپردازیم.

اسناد حمل:

بارنامه در حسابداری حمل و نقل به منزله سند قرارداد حمل، رسید دریافت کالا و سند مالکیت آن است و همچنین سندی است که زمان ادعای خسارت از شرکت بیمه می تواند به عنوان پشتوانه مورد استفاده واقع شود.

بارنامه:

 در اصطلاح بین المللی کشتیرانی بارنامه را (بیل آف لیدینگ) و در جاده و هواپیما CMR و در راه آهن CIM می خوانند. بارنامه در حسابداری حمل و نقل مدرکی است برای حمل یک واحد.

حسابداری حمل و نقل
حسابداری 

پروفرما:

سیاهه در حسابداری حمل و نقل خریدی است که فروشنده از مبداء به عنوان پیشنهاد فروش یا تعیین ارزش و شرایط فروش صادر می کند که سیاهه باید به تایید مرکز تهیه و توزیع مربوطه برسد پروفرما را پیش فاکتور نیز می گویند.

ترانشیپ:

ترانشیپ در حسابداری حمل و نقل عبارت از روش گمرکی است که به موجب آن کالا تحت نظارت گمرکی از یک وسیله حمل و نقل ورودی به یک وسیله حمل و نقل خروجی (صدور ) در حوزه یک دفتر گمرکی که آن دفتر در عین حال دفتر گمرکی توأم است ، که هم برای واردات و هم برای صادرات اختصاص دارد.

سیف (CIF): 

سیف در حسابداری حمل و نقل به معنای بهاء تمام شده کالا در مرکز کشور مقصد است که تشکیل میشود از بهاء کالا در شهر مبداء به اضافه هزینه بسته بندی و کرایه حمل تا بندر کشور مقصد و هزینه بیمه تا مقصد.

سی انداف (C&F):

در حسابداری حمل و نقل یعنی فقط بهاء کالا در مبداء به اضافه هزینه های بسته بندی و کرایه تا بندر مقصد.

کابوتاژ: 

عبارت است از حمل کالا از یک بندر کشور به بندر کشور دیگر و همچنین از یک گمرک به گمرک دیگر که از راه کشور همجوار صورت گیرد و برای کابوتاژ تشریفات گمرکی لازم است و دو نوع اظهارنامه گمرکی هنگام خروج کالا از بندر یا مرز و دیگری هنگام ورود به گمرک یا مرز دیگر تنظیم میشود.

فعالیت کریر:

فعالیت کریر در حسابداری حمل و نقل عبارت است از تصدی بلافصل انتقال کالا از یک کشور به کشور دیگر از طریق یکی از حمل و نقل­های (حمل و نقل هوایی- حمل و نقل دریائی- حمل و نقل زمینی- حمل و نقل ریلی) طبق قرارداد منعقد شده.

وی جی ام (VGM):

VGM  در حسابداری حمل و نقل مخفف Verified Gross Mass ( تاییدیه وزن کانتینر ) می باشد و از تاریخ اول ژانویه سال ۲۰۱۶ مصادف با یازدهم تیرماه ۱۳۹۵ برای کلیه کانتینر های پر صادراتی و ترانزیتی در کلیه بنادر لازم الاجرا می باشد.

مسئولیت اعلام تایید وزن کانتینر با فرستنده کالا و یا نماینده قانونی او می باشد .

فرم های VGM توسط نمایندگی کشتیرانی برای فرستنده کالا یا نماینده قانونی وی ارسال می گردد تا آن را با دقت تکمیل و مهر و امضا نماید.

بدیهی است کلیه مسئولیت ناشی از عدم صحت تاییدیه وزن کانتینر بر عهده فرستنده کالا می باشد .

این فرم بایستی بر اساس قبض باسکول تحت نظارت و و مدیریت گمرک یا بندر ارائه شود و ضمیمه کردن قبض باسکول ها به این فرم الزامی می باشد .

پیش کرایه:

پیش کرایه در حسابداری حمل و نقل، دریافت وجه حمل بار طبق توافق خریدار و فروشنده از فروشنده بار است

پس کرایه:

پس کرایه در حسابداری حمل و نقل، دریافت وجه بار طبق توافق طرفین از خریدار بار است.

حق کمیسیون:

حق کمیسیون در حسابداری حمل و نقل، مبلغی است که شرکت حمل و نقل از رانندگان بابت کمیسیون دریافت میکنند.

ارزش کالای صادراتی در گمرک:

هر کالایی که به عنوان صادرات به گمرک اظهار می شود صرف نظر از قیمتی که طبق قرارداد برای آن تعیین شده به طور کلی فارغ از ارزش کالا در خارج دارای قیمتی است که قبلا توسط مرجع رسمی دولتی تعیین شده و به صورت فهرست قیمتهای صادراتی در اختیار گمرک , بانک و سایر سازمانها قرار می گیرد. 

لذا صادرکنندگان به این قیمتها دسترسی دارند و الزاما اظهارنامه های صادراتی نیز باید با همین ارزشها تقویم گردد. این نحوه قیمت گذاری کالاهای صادراتی و الزام کلیه صادرکنندگان به رعایت آن برای این است که اولاً صادرکننده اگر مجاز به اظهار قیمت کالایی که صادر می کند به دلخواه باشد.

قطعاً برای یک نوع کالا قیمتهای مختلف به گمرک اظهار می گردد و به این ترتیب چنانچه قرار بر اخذ تعهد ارزی یا اخذ مالیات یا حتی تهیه آمار بازرگانی باشد هیچ کدام از این منظورها درست برآورده نخواهد شد.

حسابداری حمل و نقل
حسابداری 

اسناد مثبته گمرکی:

اسناد مثبته گمرکی در حسابداری حمل و نقل بطور کلی اسنادی هستند که موید ورود کالا به ترتیب مجاز به کشور, انجام تشریفات قطعی گمرکی در خصوص آنها و ترخیص از گمرک با صدور سند و پرداخت کلیه وجوهی که به ورود قطعی کالا تعلق می گیرد می باشد.

اظهارنامه کالا:

در حسابداری حمل و نقل اظهاری است که بر روی برگی که گمرک تعیین نموده تنظیم می شود در این اظهارنامه اشخاص ذینفع روش گمرکی را که باید در مورد کالا اجرا شود ذکر می کنند و مشخصاتی را که از نظر گمرک برای اجرای این روش لازم است قید می کنند.

اظهارنامه ورود یا خروج:

عبارت است از هر نوع اظهارنامه ای که توسط شخص مسئول وسیله حمل و نقل یا نماینده او باید هنگام ورود یا خروج وسیله حمل و نقل به مقامات گمرکی ارائه شود و حاوی مشخصات لازم در ارتباط با وسیله حمل و نقل, مسیر سفر, بار, کالاهای توشه ای و ملزومات, کارکنان و مسافرین می باشد.

اظهارنامه مبداء:

عبارت است از یک شرح مقتضی در رابطه با مبداء کالاهای ساخته شده که در موقع صدور آنها توسط سازنده, تولید کننده , تهیه کننده , صادر کننده یا هر شخص صلاحیتدار دیگری در فاکتور تجاری یا هر سند دیگری که مربوط به کالاها باشد ذکر می گردد.

اعلامیه ارز:

در حسابداری حمل و نقل سندی است بانکی که مبلغ ارز انتقال یافته جهت خرید کالا و هم ارز ریالی آن و تاریخ گشایش اعتبار آن را نشان می دهد.

بار انداز:

محل سرپوشیده ای است که یک یا چند طرف آن دیوار نداشته و کالا ها به منظور محفوظ ماندن از برف و باران و تابش منظم آفتاب در آنجا نگه داشته می شود.

بارنویسی:

مامورین مخصوص موقع تخلیه کالا از وسائط نقلیه, به تدریج ریز آن را می نویسد تا بعدا با بارنامه و مانیفست تطبیق داده شود.

درابک:

در حسابداری حمل و نقل عبارت است از مبلغ حقوق و عوارض ورودی که موجب روش درابک مسترد می شود.

دمپینگ:

دمپینگ در حسابداری حمل و نقل عبارت است از عرضه کالا با قیمتی کمتر از هزینه نهایی تولید آن یا با استفاده از سوبسیدهای غیر عادی در یک بازار خارجی.

حسابداری حمل و نقل
دی جی باربری

سیاهه تجاری:

در حسابداری حمل و نقل صورتحسابی است که به موجب آن هزینه کالا به حساب خریدار منظور می شود. 

فله:

در حسابداری حمل و نقل به کالاهایی که بدون لفاف در واگنها یا کامیونهای اتاقدار و یا کشتی حمل می شود فله می گویند. کالاهایی مانند شکر, گندم , حبوبات, علوفه و از این قبیل به صورت فله حمل می شوند.

کارنه تیر:

کارنه تیر سند ترانزیتی بین المللی کالا از راه زمینی است که در مبدا صادر می شود و به موجب آن کالا از کشورهای بین راه تا مقصد که به طور ترانزیت عبور می کند نیازی به انجام تشریفات ترانزیت در مرز ورودی و خروجی هر کشور نخواهد بود.

کارنه دو پاساژ:

کارنه دو پاساژ در حقیقت گذرنامه وسیله حمل و نقل جاده ای است که به عنوان ورود موقت به کشور یا کشورهایی مسافرت می کند ممکن است برای حمل کالا اشخاص یا بعنوان اتومبیل سواری برای گردش یا انجام امری که در نظر است موقتا برای ورود به کشوری از آن استفاده شود.